czwartek, 9 lutego 2017

Ile kosztuje wyprawka dla noworodka

Ile kosztuje wyprawka dla noworodka?

Ponieważ temat jest mi bardzo bliski, bo jeszcze kilka miesięcy temu to ja gromadziłam wszystkie te bibeloty jak opętana, oczekując pojawienia się mojego pierworodnego synka, postanowiłam podzielić się z Wami, moimi spostrzeżeniami na ten temat.

Jeśli chodzi o przygotowanie wyprawki – ja zaczęłam ją organizować już około 13 – 14 tygodnia ciąży. Jedni mogą uznać to za czyste szaleństwo, kupowanie na tak wczesnym etapie, ale szczerze? Jeśli mielibyśmy myśleć o wszystkim w czarnych barwach to do pracy i po bułki też nie moglibyśmy wychodzić z domu, bo może rozjechać nas auto po drodze ;) Ja od początku podchodziłam do swojej ciąży z dużym optymizmem i wiarą, że we wrześniu przywitam na świecie zdrowego malucha. Ponadto wiedziałam, że nie dostanę w spadku dla małego nic, więc musieliśmy wszystko kupować – dosłownie wszystko. Dlatego nie ukrywam, że dla Nas było to spore rozłożenie wydatków w czasie. Niezbędna będzie tutaj lista zakupów. Można znaleźć gotowe „ściągi wyprawkowe” np. na forum bellybestfriend, ale ja polecam, aby każdy przyszły rodzic sporządził swoją własną. Ja sporządziłam swoją listę wyprawkową sugerując się opiniami moich przyjaciółek, koleżanek. Sporą kopalnią wiedzy okazał się jak zwykle Internet – blogi i videoblogi na yt były i są dla mnie ogromną skarbnicą wiedzy, te gotowe listy w mojej opinii nie zawierały bardzo wielu rzeczy, a jedynie takie naprawdę podstawy podstaw ;)

Ale wracając do tematu, w swojej rodzinie uchodzę za maniaka promocji, śledzę na bieżąco wszystkie gazetki marketów, hipermarketów i sklepów typu „sieciówki” . Polecam Wam aplikacje na smartfona „Blix” i „Moja Gazetka”. Dzięki temu, że „byłam na bieżąco” udało Nam się zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy przy organizowaniu wyprawki dla Naszego Frania. Co Wam szczerze polecam J

Nie ukrywam, że sporą część akcesoriów dla Małego, szukałam też przeglądając ogłoszenia lokalne – mam tutaj na myśli portal OLX’a, oraz bardzo popularne ostatnio fora na facebooku. Dzięki temu również udało mi się kupić naprawdę kilka „perełek” za dosłownie gorsze – np. łóżeczko dla naszego księcia firmy Klupś kosztowało nas całe 35 zł J Oczywiście rozumiem, że nie każdy chce i lubi kupować rzeczy używane. Jeśli kogoś na to stać to ja nie mam nic przeciwko nowym rzeczą, jednak im dłużej Franek jest z nami wiem, że wielu rzeczy naprawdę nie opłaca się kupować nowych – bo albo służą dosłownie chwilę, albo nasze pociechy nie akceptują naszych zakupów.
Wraz z przybywaniem gadżetów postanowiłam za radą mojej koleżanki założyć sobie arkusz w exell’u i tam systematycznie wprowadzać nowe pozycje wraz z cenami. Mój arkusz składał się z trzech zakładek ; Osobną zakładkę stanowiła część wyprawki dla Franka, osobną część poświęciłam zakupom aptecznym , a trzecią nadprogramowo dla mnie – ile kosztowały wizyty, leki, badania, itp., w ten sposób miałam stały podgląd w „koszta” i wiedziałam kiedy muszę spasować, a kiedy mogę sobie pozwolić na zakup ekstra J





Wrzuciłam Wam poglądową listę rzeczy, które kupowaliśmy wraz z cenami. Oczywiście pod koniec ciąży nie prowadziłam swojego kosztorysu aż tak systematycznie, ale mniej więcej mogę Wam podsumować koszty.

Jeśli chodzi o część typowych rzeczy, które były niezbędne dla Franka to łącznie wydaliśmy 3162zł – w tej kwocie zawarta jest również cena wózka – który jako jeden z niewielu rzeczy był nowy – ale sponsorowali go dziadkowie ;) Jak widzicie cena finalna wcale nie jest taka niska moim zdaniem, a uważam że wiele rzeczy kupiliśmy w naprawdę dobrych i atrakcyjnych cenach.
Część apteczna – zarówno dla mnie jak i dla Franka to łączny koszt około 400 zł.
Jeśli chodzi o część wydatków związanych z ciążą – chce im poświęcić osobny post ;)

Zatem można podsumować, że łącznie koszt wyprawki dla Franka wyniósł 3562 zł. Oczywiście kwota ta na pewno nie jest taką ostateczną, bo jak wspomniałam wyżej pewnie niektórych produktów które zakupiliśmy nie zostały ujęte w tabeli. Jednakże macie już jakiś punkt zaczepienia, co ile kosztuje( zdjęcie tabelki niestety nie jest kompletne, jeśli interesują Was ceny produktów których nie widać na zdjęciu chętnie prześlę cały arkusz exell. ;) )

Z całą pewnością, nie u każdego kwota ta wyjdzie taka sama – może być wyższa lub niższa – czego Wam osobiście życzę ;) bo niektórzy zapewne z części rzeczy zrezygnują albo odłożą je na późniejszy czas, albo kupią zupełnie inne rzeczy. 

Mimo, że organizowanie wyprawki dla dziecka to spory wydatek, zaliczam tą część ciąży do najprzyjemniejszych zadań, które udało mi się wykonać! J A proszę wierzyć na słowo, że to nie było łatwe zadanie, zwłaszcza jeśli jest się pierworódką i nie wiadomo tak naprawdę co się przyda! ;)

Wkrótce post o wyprawce - czyli co się sprawdziło, czego nam zabrakło, a co kompletnie nie zdało egzaminu przez pierwsze 3 miesiące życia malucha.



Do napisania,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz