wtorek, 14 lutego 2017

Moja lista wyprawkowa


Kilka dni temu wrzuciłam Wam post, o tym ile kosztuje wyprawka dla niemowlaka. Skoro już wiadomo, mniej więcej z jakim budżetem należy się,  liczyć, to może teraz warto poznać szczegóły. Poniżej przedstawię Wam moją listę wyprawkową J Pamiętajcie, że nie warto trzymać się sztywno jednej listy, oraz weźcie pod uwagę też to, że to co u mnie się sprawdziło, bądź nie u Was może być hitem lub kitem J

Swoją listę tworzyłam w notatniku, dzięki temu, że notes miałam większości przy sobie, zawsze wiedziałam co już mam, a czego nie, lub gdy coś ciekawego wpadło mi w oko, mogłam listę modyfikować na bieżąco. Spróbuję listę uporządkować w taki sposób, aby była ona kompletna i była ułożona w jakiejś rozsądnej i logicznej kolejności abyście mogli z niej jak najwięcej skorzystać J
Co było na mojej liście wyprawkowej?


NA DOBRANOC
  • ·         Łożeczko drewniane, polecam rozmiar 120x60
  • ·         Materacyk do łóżeczka 120x60
  • ·         Podkład ochronny na materac
  • ·         Prześcieradło, 2 szt.
  • ·         Ochraniacz do łóżeczka
  • ·         Karuzela z projektorem
  • ·         Kieszonki materiałowe do powieszenia z boku łóżeczka
  • ·         Pościel + wypełnienie pościeli 2szt.

PIELUCH ZMIENIANIE I KĄPANIE
  • ·         Wanienka dla dziecka + stojak
  • ·         Ręczniki z kapturkiem 2 szt. – polecam z Ikei! J
  • ·         Przewijak na łóżeczko – CebaBaby
  • ·         Jednorazowe podkłady do przewijania
  • ·         Termometr do wanienki

PODRÓŻE MAŁE I DUŻE ;)
  • ·         Wózek 2w1 –  u Nas padł wybór na model Roan Bass
  • ·         Fotelik samochodowy 0-13 kg + adaptery do wózka; MaxiCosi Citi
  • ·         Leżaczek bujaczek – u Nas Tiny Love 3w1
  • ·         Huśtawka hybrydowa – Bright Starts
  • ·         Niania elektroniczna

GARDEROBA I INNE TEKSTYLIA ( ubranka rozmiar 56 / 62* )
  • ·         Body z krótkim rękawem 10szt.
  • ·         Body z długim rękawem 7szt.
  • ·         Bluzeczki z długim rękawem 5 szt.
  • ·         Pajace rozpinane po całości 10 szt.
  • ·         Spodenki / półspiochy 10 szt.
  • ·         Skarpetki grubsze i cieńsze
  • ·         Cieplejszy sweterek bądź bluza 2szt.
  • ·         Kombinezon 1 szt. ( oczywiście dla dzieci urodzonych jesienią, zimą, wczesną wiosną ;) )
  • ·         Czapeczka cieńsza i grubsza 1szt.
  • ·         Kilka sztuk ubranek ekstra – na tzw. wyjście i inne imprezy ;)
  • ·         Szaliczek / śliniaczek 2 szt.

*mówię o standardowych rozmiarach dla noworodka – w większości maluszki w pierwszych kilku tygodniach noszą te rozmiary. Oczywiście jeśli Wasze dziecko według pomiarów jest mniejsze bądź większe kupcie odpowiednio rozmiary – 50 jeśli szykuje się Wam okruszek, 62 i 68 jeśli macie w brzuszku małego olbrzyma ;) Ilości sztuk jakie podałam są orientacyjne – możecie kupić mniej lub więcej – w zależności od tego jak często chcecie prać ;) moim założeniem było prać raz, góra dwa razy na tydzień J

  • ·         Pieluchy tetrowe 10 szt.
  • ·         Pieluchy Flanelowe i Bambusowe po 3 szt.
  • ·         Kocyk 75x100 2 szt – dobrze mieć jeden grubszy i jeden cieńszy
  • ·         Rożek/Otulacz
  • PIELĘGNACJA OKRUSZKA
  • ·         Pieluszki rozm. 1 i 2 *
  • ·         Mokre chusteczki
  • ·         Bawełniane płatki kwadratowe – niezastąpione Kindii marki Cleanic
  • ·         Patyczki ze stoperem – do osuszania pępuszka
  • ·         Gaziki Jałowe 5x5cm
  • ·         Sól Fizjologiczna
  • ·         Płyn do Kąpieli
  • ·         Balsam do smarowania po kąpieli
  • ·         Krem do buzi – ochronny przed wyjściem na spacer
  • ·         Nożyczki do paznokci
  • ·         Szczotka z miękkim włosiem
  • ·         Aspirator do noska – Katarek i Frida
  • ·         Krem przeciw odparzeniom – polecam mieć dwa różne
  • ·         Krem na ciemieniuchę lub oliwka

DOMOWE POGOTOWIE APTECZNE
·         Lek przeciwgorączkowy dla niemowląt na bazie paracetamolu
·         Kropelki na kolki/wzdęcia
·         Witamina D3
·         Opcjonalnie Probiotyk, herbatka z kopru włoskiego,

*my używaliśmy na początku pieluszek pampers Premium Care. Miałam 2 opakowania rozm 1 – 88szt/op i jedno opakowanie rozm. 2 – 80 szt. Po 3 tygodniach od urodzenia przeszliśmy na rozmiar. 2 J

INNE GAŻDZETY I AKCESORIA:
  • ·         Smoczek* roz. 0-3 mc. 2 szt.
  • ·         Butelki ze smoczkiem nr 1, antykolokowe – ja miałam 3 szt. **
  • ·         Sterylizator do mikrofali
  • ·         Podgrzewacz do butelek
  • ·         Whisbear Szumiący Miś
  • ·         Zabawka Mr B
  • ·         Książeczki / karty kontrastowe
  • ·         Zawieszka do wózka lub fotelika samochowego
  • ·         Lusterko do obserwacji dziecka w aucie
  • ·         Kilka grzechotek – resztę na pewno dostaniecie w prezencie ;)
  • ·         Pojemniki do przechowywania ubrań i kosmetyków J pozwolą Wam utrzymać porządek J


*/** jeśli macie zamiar używać ;) choć na czarną godzinę warto mieć chociaż po 1 sztuce ;)

Ufff. Chyba wszystko. Jak widzicie, pozycji jest naprawdę sporo, a pewnie i tak jeszcze o czymś zapomniałam. J Oczywiście nie musicie się stricte wzorować na mojej liście, bo jak już wspomniałam wyżej warto, aby każdy przyszły rodzic sam sporządził swoją własną, a moja niech będzie dla Was inspiracją lub podpowiedzią. Oczywiście sugerowane ilości są tylko i wyłącznie moimi przemyśleniami i zapasami jakie mieliśmy, absolutnie nie jestem tutaj ekspertem więc proszę abyście się tym również nie sugerowali J
Proponuję następny post o Hitach i Kitach swojej wyprawki. Co Wy na to? J

Do napisania,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz